Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Tips Turunkan Kolestrol Dengan Cepat Ke Paras Normal

with 3 comments

Jangan ambil mudah dengan kolestrol!


Sekarang ini saya tidak perlu risau lagi untuk makan makanan kegemaran saya walaupun saya tahu ia mempunyai kolestrol yang tinggi. Best kan? Saya sudah jumpa tips elakkan kolestrol bermaharajalela di dalam badan saya. Kolestrol yang tinggi boleh mengundang pelbagai penyakit berbahaya seperti stroke, darah tinggi dan sebagainya.

phytocol shaklee turunkan kolestrol
Kawal kolestrol melalui pemakanan kita
Dulu agak takut jugak nak 'belasah' makanan yang kita tahu kolestrol tinggi. Terpaksalah membayangkan makanan tu banyak ulat-ulat untuk membuatkan saya benci makanan tu. Hahaha. Sampai macam tu saya mengawal minda saya! 

Nampak senang bukan? Sebenarnya memang susah nak kawal minda kita! Kita sering terpengaruh dengan dorongan nafsu yang tinggi. Apatah lagi, Malaysia mempunyai kepelbagaian makanan jenis bergoreng dan bersantan, hidangan pencuci mulut seperti kek, coklat dan ais krim. Faktor kerap mengamalkan makanan tinggi lemak antaranya organ dalaman, daging merah, makanan laut dan telur kuning juga mampu menjadi faktor penyumbang terbesar kepada peningkatan paras kolestrol dalam darah.


Paras Kolestrol Normal, Pertengahan & Tinggi

  • Paras kolestrol darah normal merujuk kepada sukatan kolesterol dalam darah yang berada di bawah 5.20 mmol/L. Ini merupakan paras kolesterol darah yang unggul bagi anda.
  • Paras kolestrol darah pertengahan pula merujuk kepada sukatan kolesterol dalam darah yang berada pada julat 5.20 sehingga 6.5 mmol/L. Ini merupakan paras kolesterol yang kurang sesuai bagi anda.
  • Paras kolesterol darah tinggi pula merujuk pula kepada sukatan kolesterol dalam darah yang melebihi 6.5 mmol/L. Ini merupakan paras kolesterol yang memrbahaya untuk kesihatan anda. 

 

Punca paras kolestrol melebihi paras normal

  • Makan berlebihan terutamanya makanan yang beminyak.
  • Kerap makan makanan yang bergoreng. mentega, marjerin dan minyak sapi
  • Menggemari makanan berasaskan santan dan kerisik.
  • Makan daging berlemak dan ayam berkulit
  • Makan daging proses seperti burger dan sosej.
  • Kerap minum susus penuh krim dan makan hasil tenusu seperti keju dan dadih
Kini saya tidak risau lagi dengan kolestrol

Jangan risau! Phytocol mampu menghalang kolestrol menyerap ke dalam darah kita


Inilah rahsia saya untuk turunkan kolestrol dengan cepat ke paras normal. Bukan itu sahaja, phytocol perlu diamalkan sebelum kita menjamah sesuatu makanan yang berkolestrol tinggi. Untuk info phytocol mampu menghalang 90% kolestrol daripada makanan tersebut menyerap ke dalam darah kita. Jom kita lihat gambarajah di bawah untuk pencerahan.


phytocol shaklee turunkan kolestrol
Phytocol Shaklee mengandungi fitosterol dan rumusan klinikal istimewa untuk menghalang kolestrol menyerap ke dalam badan kita. Gambarajah di atas menunjukkan situasi sebelum dan selepas mengambil Phytocol Shaklee. Fitosterol telah menjadi perisai pertahanan yang hebat sehinggakan 90% kolestrol tidak berjaya menyerap ke dalam darah kita. Untuk penerangan terperinci boleh klik 

Phytocol Shaklee Turunkan Kolestrol Secara Semulajadi


phytocol shaklee turunkan kolestrol

Yang lagi 10% kolestrol tu macam mana? Takkan nak biarkan sahaja?


Jangan risau dan bimbang. Saki baki kolestrol yang terdapat dalam darah kita tu akan dapat dinyahkan oleh Omega Guard Shaklee. Boleh baca di sini kebaikan dan keistimewaan Omega Guard Shaklee. Omega Guard Shaklee ialah minyak ikan terbaik di dunia yang mampu menghakis kolestrol-kolestrol degil yang melekat di dinding saluran darah kita.


Sebenarnya pengambilan kolestrol yang sihat ialah di bawah 300mg sehari. Tetapi mampukah kita membenarkan 300 mg kolestrol sahaja ke dalam badan kita sehari. Jika kita lihat gambarajah ini, saya tahu uols pun tahu jawapannya

phytocol shaklee turunkan kolestrol

Masyallah! Ada yang mengucap panjang bila melihat gambar  di atas. Baru sedar bahawa setiap hari mengambil makanan tinggi kolestrol dan melebihi 300mg. Selagi kita berada di Malaysia memang sukar kita nak mengekalkan kolestrol di paras normal kerana Malaysia memang terkenal dengan aneka makanan yang lazat.

Justeru itu segeralah bertindak sebelum terlambat. Hapus dan turunkan kolestrol dengan cepat ke paras normal dengan Phytocol dan Omega Guard Shaklee. Saya memang tidak risau lagi dengan kolestrol. Sebelum menjamah makanan saya telan dulu phytocol untuk menghalang 90% kolestrol ke dalam badan saya. Kesihatan yang sihat bukan untuk diabaikan. Sihat sebelum sakit! Jom klik link di bawah


Boleh hubungi saya untuk pembelian Shaklee atau daftar jadi ahli Shaklee di:

♥ Maznifaeza Mustaffa
♥ sms/whatsApp:  016 - 5199271
♥ Fb: www.facebook.com/superbvitamin sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.

3 comments:

  1. saya tak bimbang lagi, kawan saya nor azrul selalu mengingatkan saya tentang bahaya kolestrol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha siapakah nor azrul itu?
      Anyway saya skang ni boleh layan daging kamben selalu

      Delete
  2. Scary bila sebut kolestrol. Sy pon amalkan omega guard utk kwl kolestrol.^_^

    ReplyDelete

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?