Cerita Tentang Shaklee Ajee

Welcome and thank you for visiting Superb Vitamin here is a place where I share and deliver my thoughts about health, beauty, motivation and natural supplement

Susu Ibu + Suplemen VS Susu Formula, Mana Lebih Jimat?

with 0 Comment
Mana Lebih Jimat?

Hai mommy-mommy yg Awesome! Hari ini saya nak kongsi siket pengalaman saya tentang breastfeed. 
Almaklumlah masa mula-mula nak breastfeed anak kedua saya ni telah mendapat tentangan dari suami saya.Tapi kini tidak lagi...:)  anak saya dah nak masuk 11 bulan dah ni. Saya masih fully breastfeeding baby saya Ilmuna Izzahra.


Banyak kebaikan bila saya amalkan susu ibu untuk bayi saya. Selain Islam menggalakannya ia juga dapat menjimatkan wang dan ekonomi keluarga. Itu yang membuat suami saya tersenyum. Katanya lebih baik beli vitamin Shaklee untuk saya dari beli susu formula. 

Ada ibu yang menganggap set breastfeeding Shaklee mahal... xmampu nak beli.. Ada yang lebih rela top up / berikan anak susu formula berbanding berusaha mencari alternatif menambah susu. Jom kita kira sendiri mana yang lebih jimat, sbb ramai yang sangat concern tentang DUIT kan ;)

JOM BUAT KIRA-KIRA - Cost comparison:

SUSU FORMULA: 
Average 1 tin RM30 - RM50 (yang mahal RM100+ 1 tin)
Sebulan 3-4 tin susu = RM150 - RM200 (average)
Sehingga umur 2 tahun, anda perlu habiskan sebanyak = RM3600 - RM4800* (untuk susu formula sahaja)

SET BREASTFEEDING SHAKLEE (basic)
Vitamin C + B complex + Vitalea + Alfalfa.
1 set = 4-6 bulan
Average sebulan hanya RM60** 
Sehingga umur 2 tahun, anda perlu habiskan sebanyak = RM1440 sahaja

Tengok..berapa penjimatan yang anda telah buat.. Anda jimat average RM2160- RM3360 ;)

Jika anda perlu membuat stok EBM, untuk membeli pam, storage, bag, chiller dll average RM600* sahaja..

RM1440 + RM600 = RM2000~ sahaja untuk 2 tahun ;)
Jika anda membeli Medela Freestyle sekalipun, anda masih JIMAT dan pastinya boleh digunakan untuk anak-anak yang ke-2, 3, 4,5 kan??? ;D

Itu baru perbandingan kos untuk persediaan penyusuan susu ibu & suplemen vs susu formula.. belum lagi compare tentang khasiat, bonding antara ibu dan anak, nilai kasih sayang, antibodi dalam susu ibu dll ;)

Bonus pengambilan Vitamin Set Breastfeeding Shaklee:
# Ibu dan bayi mendapat kesihatan yang optimum

# Mencukupkan keperluan nutrisi ibu menyusu
# Susu meriah
# Bayi cepat kenyang dan membesar
# Kulit wajah lebih licin dan berseri
# Badan lebih cergas
# Tiada stress
# Ibu dan bayi jarang demam/ selsema / jatuh sakit
# Suami makin sayang ;)

Pilihan di tangan anda.. Nak berusaha FIGHT untuk penyusuan penuh susu ibu atau nak bagi bayi anda susu formula?! Paling kurang kita dah berusaha sedaya upaya untuk berikan yang terbaik kepada bayi kita.. usaha ambil suplemen, usaha tambah ilmu, gunakan teknik penyusuan yang betul... Tapi hasilnya, kita serahkan kepada Allah ;)



Untuk info terkini sila LIKE page FB: www.facebook.com/superbvitamin
Untuk info, konsultasi dan order boleh pm saya di superbvitamin@gmail.com atau sms/call 016-5199271

Nota: Suplemen atau Vitamin membantu menambah susu ibu dengan syarat prinsip asas penyusuan supply vs demand dipatuhi.. Pam susu 2-3 jam sekali. :)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Flickr Images

Like us on Facebook

Facebook

Terima Kasih kerana Sudi membaca!

Agent Shaklee Kawasan Anda

Agent Shaklee Kawasan Anda
Mudah, Cepat dan Pantas

Set Breastfeeding Milk Booster

Set Breastfeeding Milk Booster
Susu pekat, meriah dan menggiurkan. Bayi cepat kenyang dan tidak meragam waktu malam!

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil
Jangan abaikan keperluan vitamin semasa hamil! Ibu sihat, kandungan selamat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!

Set Bersalin/ Berpantang Hebat!
Nak berpantang tapi tak yakin dengan jamu? Apa kata kali ni berpantang dengan vitamin2 Shaklee :) Badan kuat, susu banyak, baby tak banyak ragam.

Artikel Popular

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet

Peluang Menjana Pendapatan 5 Angka Melalui Internet
Gaji statik, kos sara hidup meningkat. Jom jadi warga Superb Team dengan saya. Sambil-sambil pon boleh dapat Income 5 angka. Kita mampu mengecapi kejayaan!

Nak tahu mengenai apa?